wz

       

       

 

(Polski) Fiat 126p 650 E

r.v. 1987

   

Jak se to řiká? Drobné nedokonalosti nám předměty zlidšťují. Fiátek byl lidský: Každou chvíli něco přestalo svítit nebo upadlo, Poláci prostě neinvestovali žádný extra materiály. Nejlepší jízda na ledu- takovýhle WRC průjezdy zatáčkama jsem si od doby prodání malucha neužil (koncepce Porsche, ne?). Jinak motorově super, řadový dvouválec 650 ccm byl velice pružný, při obsazení jedinou osobou se jednička nepoužívala. Nejvážnější problémy byly s náboji v zadních kolech, do kterých pasovaly drážkováním polosy. Ty nesnášely necitlivé rozjezdy a párkrát vyrakvily ty náboje. Tím pádem se ožvejkaly hrany drážkování poloos a ty se musely vyměnit taky. Měli jsme ho snad deset let, stál venku, takže v roce 2000 G.O. karoserie. Bohužel pro mě (190 cm) trochu málo místa, hlavně na nohy. Zajímavost: Když se nám na Peugeotu 604 znenadání rozsvítila kontrolka tlaku oleje (závada čidla), Fiátek toho tlustýho mastodonta odtáhl domů!

 Technická data 650 E:

Motor:             Vzadu napříč uložený čtyřdobý zážehový, náporově vzduchem chlazený řadový 

                               dvouválec.

                          Objem 652 ccm, výkon 17,6 kW (24 koní) dle DIN při 4800 ot/min, kroutící

                          moment 42,5 Nm při 3400 ot/min.

                          Vrtání 77 mm, zdvih 70 mm.

                          Kompresní poměr 8: 1.

                          Rozvod OHV, vačka poháněná řetězem, dva ventily na válec.

Převodovka:    Ručně řazená čtyřstupňová se synchronizací 2. až 4. stupně.

                          Přev. poměry:     1. stupeň    1:  3,250

                                                      2. stupeň   1: 2,067

                                                      3. stupeň    1: 1,300

                                                      4. stupeň    1: 0,872

                                                      zpátečka    1: 4,024.

                          Stálý převod v rozvodovce 1: 4,87.

                          Suchá jednolamelová třecí spojka.

                          Pohon zadních kol.

Brzdy:              Hydraulické dvouokruhové bubnové (Ø 170 mm) bez posilovače na všech kolech.

Kola:                Nezávisle zavěšená, vpředu odpružená příčným listovým pérem, vzadu vinutými

                         pružinami. Hydraulické dvoučinné tlumiče na všech kolech. Ráfky 4,00x 12,

                          pneu 135 SP - 12".

Výkony:           Maximální rychlost 105 km/h, zrychlení 0-60 km/h za 11,5 s, stoupavost s plným

                         zatížením 25%, spotřeba 4,5 až 6,4 l na 100 km.

Míry:               Délka 3129 mm, šířka 1382 mm, výška 1335 mm, rozvor 1840 mm, rozchod

                          vpředu 1142 mm, rozchod vzadu 1203 mm,  nádrž na 21 l paliva.

                          Pohotovostní hmotnost 600 kg, celková 920 kg, užitečná 320 kg,

                         dovolené zatížení přední/ zadní nápravy 370/550 kg.